Ta steget mot rätt riktning

Skönt men konstigt med en ledig dag mitt i veckan.
Kunde inte denna helgdag varit nu på fredag istället,
det hade varit perfa! 
Men får väl vara glad för det lilla :-)
Det har varit sjukt segt med att börja jobba.. inget go ingen superenergi. 
Funderar ofta på varför man så lätt kan hamna i dåliga vanor och varför det är så svårt att bryta dessa trots, att man är medveten. 
Dessa dåliga dåliga vanor. 
Jag har i vanliga fall grym diciplin men senaste 1,5 året njaaae inte riktigt faktiskt! Går upp och ner.
Min cirkel, 
För sena kvällar-lite sömn-trött-fryser konstant-sugen på sötsaker-dålig kost-Fullt medveten.
Att bli sjuk hela tiden ha sjuka barn gjorde mig lite låg inombords denna höst.När du vill satsa 100% på träning men hamnar i soffan ,tycker synd om dig själv och vräker i dig godis. 
Typ så. Wtf liksom. Inte hälsosamt alls.
Allt hänger ihop och är oftast man själv som orsakar sina dåliga vanor. 
Lagom är bäst men den här hösten har inget varit lagom ha ha..
Jag kämpar hamnar i harmoni och sen.. Händer nåt. Jag går bananas.
Kruxet är att hitta orsaken till varför just det händer när det händer och kunna avstyra det. Det är mitt mål just nu. 
Hitta allt inombords till mina beslut. 
Ett steg i taget mot rätt riktning. 
Det här inget överdrivet tänk. 
Vill inte dö i förtid (pga sjukdomar orsakat av överkunsumtion av socker tex) hamna i övervikt eller ge mina barn dessa dåliga vanor, enkelt!
Vill må bra , vill må bäst! 
Inget nyårslöfte inget måndags tänk utan framåt bara resten av våra liv. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0