Stay humble!

Denna helg i min lilla negativa aura har jag hunnit med att fundera massor. 
Om varför jag mår som jag gör,
vad jag vill, varför jag känner som jag gör och på hela mitt tankesätt ,
på hela mitt liv.
Det har jag funderat på. 
Man hinner tänka en hel del när man bara är.
Det är inte ofta man hinner med att "stanna upp" fundera på saker och ting samt komma till insikt.
Jag har kommit underfund med en hel del saker. 
Tror vi alla behöver det ibland. 
Ofta är vi så stressade i vardagen att vi glömmer bort oss själva.
Vi behöver också vara mer tacksamma, visa mer tacksamhet och vara mer ödmjuka.
Jag kan ibland ha mycket ilska inom mig och tro mig ,
jag kan flippa på riktigt.. 
Ibland för bagateller. I trafiken eller för nåt annat löjligt,så himla himla onödigt!
slutändan är det faktiskt SÅ onödigt att bli arg i onödan. 
Ingen mår bra av att vara irriterad och lacka om vartannat.
Ingen mår bra av att vara en bitch! 
Ja jag kan va en jäkla bitch ibland haha..😉
Men jag är också ödmjuk, vill andras bästa före mitt eget och är tacksam för det jag har.
Tacksam för min familj och mina vänner tacksam för mina barn osv osv. 
Viktigt att försöka se det bra i det dåliga för oftast finns det där! 
Nu på senare tid går mina tankebanor i 
MAKE LOVE NOT WAR. Inget hat.
Det finns för mycket hat för saker som inte förtjänar hat.
Lär våra barn kärlek och respekt.
Låt dom som SE kärlek och respekt.
Lev som du lär! 
Sålla bort energitjuvar,
negativa människor och annat som får dig att må dåligt. 
Livet är för kort för att slösas bort på att inte vara lycklig. 
Det är exakt så. Livet är för kort!
Gör det bästa du medan du kan för man vet aldrig när det är försent. 

Läste btw en bloggartikel som delades på Facebook, om en familj , en mamma som förlorat deras flicka på 1,5 år som hade satt popcornkärnor i halsen så illa att hon inte kunde räddas.. 
Hon dog efter en hemsk kamp på flera dagar.
På ett ögonblick förändrades hela deras familjs liv från att ha varit en vanlig dag med lite popcornmys till en mardröm. Så fruktansvärt.
Tårarna rinner.
Mitt hjärta blöder får sånt här.
Kunde inte läsa färdigt. 
Det skulle vara min värsta mardröm.
Förstår inte hur man klarar av att gå igenom nåt sånt..
Är återigen tacksam.
För mitt liv för mina barn. 
Min underbara bästa tjejer - mitt liv ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0