Mina egna tankar

Måste börja med att skriva att gårdagens bountybollar blev så sjukt jäkla goda!
Förvarade bountysarna i frysen och de blev perfekta små tilltugg, mums! 
Vid närmare eftertanke så är absolut ett nyttigare alternativ till den som är trött på att vandra i sockerträsket. 

Så vad tänker jag? 
2016 för mig har startat med noll planer men dock med många tankar och funderingar.
Jag har stannat upp,
jag har analyserat och analyserar.
Skrev om det för ett tag sen,
om att komma till insikt.
Jag har kommit till insikt med många saker.
En insikt är att jag tidigare stressat för mycket på olika plan. 
En ny insikt jag fått är att jag måste sluta vara rädd.
Så rädd för att bli sjuk rädd för att inte orka rädd för att bli hemma från jobbet osv osv. 
Barnen (Nicole mest) är sjuka ofta. Ingen nyhet direkt. 
En tid nu har jag nog blivit lite överdriven. 
Jag ville inte träna eller ens gå en promenad om barnens sjuka.
Vill inte va nära någon om någon bara är förkyld.
Inget jag skriker ut men det är det jag tänker.
Tjejerna får inte sova i min säng när de är förkylda eller sjuka. 
Vi tvättar och spritar händer om vartannat .. Jag tvättar spritar händer rätt så ofta nästan hela tiden haha!
Speciellt på jobbet.
Jag ligger och känner efter så fort det känns lite i halsen eller känner mig snuvig. Om någon nyser/hosta får panik inombords! 
Trycker i mig vitaminer och annat som ska boosta immunförsvaret. 
Är lite hysterisk känner jag😂
Alla ovanstående saker jag nämnde kanske är bra?
Eller så måste jag börja chilla ner? 
Ska inte begränsa mig själv med rädslan. 
Med det sagt har jag tagit första steget idag, flytt sjukstugan hemma och tränat! 
Så skönt. 
I övrigt ska jag sluta över analysera och inte vara så manisk är inte riktigt jag, 
är inte min grej.
Ska ta dagarna mer som dom kommer ,
lite Hakuna Matata! 
Jag är en väldigt chill människa i grunden och ska försöka förbli det. 
Tänker också det behövs en plan för detta år. 
Vad vill jag uppnå?
Vart vill jag vara 2017 eller om några år?
Vad behövs för att jag ska kunna uppnå mina mål? 
Har inte hunnit tänka i dom banorna alls.
Men nu ska det smidas planer! 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0