Goda maträtter

Min vän Denice la upp en bild på hemmagjorda frikadeller i tomatsås hon hade tillagat idag. Äskar frikadeller! Gjorde det till oss häromdagen.
Kruxet är att ha parmesan i frikadellerna samt vitlök och basilika i tomatsåsen blir sååå gott! Kanske får blir dagens middag haha! 
Gjorde en god middag igår. 
Klyftpotatis & morötter med helstekt kyckling i ugn.
Älskar kyckling i alla dess former.
Till maten gjorde jag en champinjonsås med sky av kycklingen buljong och grädde, och champinjoner såklart. 
Börjar få tillbaka inspiration för matlagningen, går i vågor det där.
I bland känns det som att man gör samma mat om och om igen. 
Håller ni med?
Här är en även bild på den absolut godaste smörgåstårtan som min bror och hans bjöd på igår.
Trodde det var en köpes men icke!
Dom hade tillagat den själva! Inväntar på recept så ska jag göra den själv nån gång. Är salami basilika mozzarella paprika och annat gott! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0