Fixa plocka städa plocka fixa städa

Nu sitter jag i soffan och är klar med hemmet , tvättstuga samt med förberedelserna inför morgondagen , jobb dagis och skola. 
Nackdelen med att bara vara hemma en hel helg är det ständiga plockandet.
Leksaker kläder filtar mera leksaker.. Leksaker leksaker!
Känns som att man inte gör annat ibland än att varva med stå i köket och plocka saker.
Okej visst har jag vilat en hel del idag och latat mig , har kurerat mig för att inte bli sjuk, men saker blir det överallt hela tiden! 😅
Ni som har barn ni vet.
Ni som ofta har andras barn hemma precis som jag, ni vet också haha!
Jag låter barnen oftast leka rätt fritt. 
Mirran är duktig på att städa medan Nikkie fortfarande är i åldern 
"åhhhh vad jobbiggt att städa" 
Lätt att släpa ut allt ur rummet men att lägga tillbaka sakerna sen är inte lika roligt.
Hon lägger typ allt i en hög i hennes rum sen låtsas hon att hon städat,skitungen!
För att det ska bli ordentligt måste man vara med inne rummet och städa tillsammans. 
Sen är jag ingen städ-nazi men är skönt när det inte är kaos i hemmet. 
Köket däremot mår jag dålig av om det är stökigt..
Tillbaka till helgen. 
Får något dåligt samvete av att bara ha varit den här helgen men är inte hela världen egentligen. 
Nästa helg hoppas vi på bra väder , utomhusaktiviteter och skoj! 
Förra helgen blev det skridskoåkning både inne och ute för tjejerna.
I Onsdags blev det ett besök hos bästa Ellen och lilla Dexter 💞



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0