Att komma igång med träningen

Det är tungt att komma igång med träning.
Både om man aldrig förut tränat eller om man haft ett uppehåll. 
Herregud säger jag för min egen del nu!
Känner mig som 110kgs koloss som inte kan röra sig och fan så jävla stel är jag! Alla rörelser är stela. 
Bena är som betongblock utan styrka.
Känner mig klumpig! 
Men ska kämpa vidare.
Ska väcka kroppen.
Dag 2 med träning avklarat och i morgon blir det vila.
Tänker inte köra all in precis som jag skrev tidigare,
då det förmodligen är mitt problem om varför jag sjukar hela tiden..
Det samt kombinationen med fel kost.
Kommer kombinera med promenader tillsvidare. 
Men det jag tycker är att träning är nåt hälsosamt!
Det är bra att röra på sig och att motionera.
Är inte bara vad jag tycker utan är vetenskapligt bevisat det där 😉
Alla mår vi bra av lite motion! 
Alla borde röra på sig på något sätt.
Med det här skrivet tycker jag att det är kanon om just du kommit igång med någon form av motion eller träning!
Kommer med tipset till er och mig själv för den delen: 
Gå inte ut för hårt från början! 
Ge inte upp för att du inte får resultat-Det kan ta tid oavsett vad du vill uppnå.
Ha tålamod!
Gör något du tycker är roligt!
Va inte rädd för att prova något nytt.
Glöm inte vila.
Tränar du så glöm inte att äta dricka och sova ordentligt.
Har du aldrig tränat ta hjälp av en PT som vet vad hon/han sysslar med.
Är bra att lära sig övningar så man inte inte gör fel och får skador.
Själv är jag otroligt tacksam för all hjälp och alla tips jag får på vägen hos Viciouscrossfit!! 
Tack och god natt måste sova nu.
Snart helg igen wohooo!
Passet ni ser här 👆
Bytte vi ut shuttlerun (löpningen)
 mot pull ups 12st 
(med gummiband) istället. 
Träningsvärken i morgon kommer ej vara att leka med.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0