HLR?

Det finns en anledning till att jag inte kollar på program som Sofias änglar eller där tex folk förlorat sina hem i bränder, jag klarar inte av det. 
Jag klarar knappt av att läsa om barn som far illa ännu mindre att titta på dem via nyheter klipp etc. 
Jag dör inombords varje gång. 
Berättade för drygt några veckor  sen att jag läst om en familj där de förlorade sin lilla flicka Nova som satte en popcornkärna i halsen,
hon överlevde inte.
Kunde inte läsa klart hela inlägget eftersom det är så hemskt, hjärtskärande.. Så hjärtskärande.
Vet att hon är en av så många andra  som råkar ut för dessa olyckor,
men det är så fruktansvärt.Hemskt.
Kollade inte heller på Nyhetsmorgon när mamman var med och berättade om detta. 
Men tittade på en del av klippet från tv nyss. 
Gråter när jag ser henne berätta om vad som hände.
Kan inte ens för en sekund föreställa mig ett liv utan mina barn! 
Blir samtidigt lite skraj.. 
Jag har aldrig gått någon HLR-kurs alls? 
Det är ju frågan , varför inte?? 
Jag är nog en av de som kommer få panik om den dagen drabbar mig/oss. 
Måste ordna detta ASAP. 
Överhuvudtaget så är det nyttigt att kunna , att veta vad man ska göra för att ev rädda någon något barns liv!! 
Alla föräldrar bör kunna detta. .
Varför är det inte obligatoriskt på hos alla arbetsgivare?
Att alla borde får gå en kurs.
Eller att föräldrar tilldelas kursen via MVC? 
Novas mamma har en bra tanke där,  tyvärr efter en hemsk tragedi💔


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0