Hur mycket komplimanger och uppmuntran ger du? Vi kvinnor.

Funderar ofta på hur vi tjejer kvinnor ser på varandra och hur vi ser på oss själva. Dom flesta har någonting dom skulle vilja förändra med sin kropp eller sitt utseende.
Vanligaste är såklart hår naglar fransar kan även tänka mig att fillers och injektioner är JÄTTE vanliga idag. 
Jag själv har inte provat  tex botox och känner inte riktigt ännu att jag behöver det. " Bekymmersrynkan" mellan ögonen kan störa mig något dock så ev att jag skulle vilja botoxa den men lite för snål idagsläget för de ha ha!
Kanske om nåt år eller aldrig.
För när man väl börjar kan man inte bara sluta effekten försvinner efter ett tag vore bara jobbigt.
Håret färgar jag och fixar fransar ibland. 
Men det är inte de jag funderat mest på utan hur vi faktiskt ser på oss själva och varandra, vår självbild självkänsla, 
vad vissa beteenden hos oss beror på.
Hur vissa är så fantastiska och kan ge komplimanger och hur andra aldrig   skulle göra det. Tycker det är synd att kvinnor i dess olika former kan ha en så dålig självkänsla.
Opererar sönder sig eller använder fillers till förödelse,
dessa kvinnor som aldrig blir nöjda. Vackra kvinnor som inte ser det andra ser när dom tittar sig i spegeln.
Alla med olika ätstörningar som inte tar tag i sina problem för dom tror att dom ändå aldrig kommer att lyckas.
Så synd att folk inte uppskattar sig själv mera eller tror på sig själva!
Det mesta gå om vi bara tror att vi kan! 
Lika synd är det med dessa som tror att dom är snyggast och äger världen ingen annan kan jämföras med just denna person. Så synd och osmakligt faktiskt. 
En ful personlighet kan göra den snyggaste modellen ful.
Förstår ni vad jag menar.
Taskig ytlig attityd kan förstöra mycket. Gäller ifs både killar och tjejer. 
Men något som jag tycker är beundransvärt förutom kvinnor som kan komplimanger till varandra och glädjas för den andras lycka och framgång
är atleter, 
träningsmänniskor på elitnivå men ändå kan berömma personer som är nybörjare.
Ödmjuka människor inspirerande människor! 
En framgångsrik person som kan inspirera och ge tips till den som precis kommit igång , oavsett vad det gäller med tex karriär träning livstil.
Jag personligen tycker att vi kvinnor är sämre på att ge komplimanger
sämre på att berömma varandra och sämre på att puscha varandra.
Till en okänd på gymmet till en kollega på jobbet eller till våra vänner. 
Komplimanger kan verkligen göra ens dag! Man blir glad!
Man kanske vill fortsätta lyckas vill fortsätta framåt tack vare en komplimang man kanske inte räknat med.
En komplimang kan göra så mycket. 
Ett lite svammligt inlägg kanske men istället för att se ner på dig själv eller andra , inspirera och bli inspirerad!
Uppmuntra andras drömmar och visioner.
Det är inte lätt alla gånger men man mår så mycket bättre av att se det bra med sig själv och med andra <3 
En reminder till mig själv och till er. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0