Rädda Willy och alla djuren

Rädda Willy -Späckhuggaren Keiko. 
Keiko levde i fångenskap mellan 
1979-2002.
Han dog efter 1år i frihet av lunginflammation i Norskt hav. 
Filmen där han va "Willy" kom ut 1993. 

Kul att se en film man inte sett på kanske över 15år-20år?!
Rädda Willy var favvo filmen🙌 
Första gången Mirran ser den nu med mig här i kväll ❤️
Men så synd om alla djur i fångenskap världen över ... 
Förklarat här för henne hur det funkar, vad skillnaden är mellan nöjesparker där dom bara vill tjäna pengar på djuren jämfört med organisationer som faktiskt hjälper djuren och försöker räddar dom. 
Visst är det kul att få se djuren och se dom göra konster men hur mår djuren? Vad är bäst för djuren? 
Ångrar att jag satte min fot på Zoo i Thailand 2004. 
Ångrar inte att vi skippade sjölejonshowen i Grancanaria 2012. 
Jag vet för lite för att uttrycka mig om våra djurparker i Sverige och runt om i världen för den delen.. 
Men fångenskap vs frihet säger väl allt? 
Måste läsa på ändå! 
Ska börja kolla på lite filmer jag tidigare skippat genom åren bla
Sharkwater The Cove och Blackfish är några på listan! 🐋🐳🐋
Intressant faktiskt. 
Ska leta fram dokumentärer om djur världen över om utrotningshotade djur och om djur i största allmänhet. 
Det intresserar Miranda jätte mycket så nu ska vi läsa på. 
Djurböcker är nog intressant läsning.
Mirran har en bra bok men vi ska inskaffa  fler. 

God natt säger jag nu med världens djur i tankarna. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0