Nybörjarkurs crossfit

Varit på andra passet med nybörjarkursen idag.
Idag har vi övat på axelpressar med stång. 
Strikta  axelpressar med stång -
Shoulderpress- man använder endast axlar man använder inte bena som hjälp att puscha stången uppåt med raka armar ovanför huvudet. 
Pushpress - Här använder man sig av bena för att få upp stången över huvudet raka armar. 
Puschpress jerk- Skitsvårt när man aldrig gjort den övningen ha ha.
Googla eller youtuba om ni vill se övningarna.
Efter att ha nött tekniken och gått igenom alla övningar körde vi en 
OTM i 16 minuter .
Det betyder att vid minut 1 körde vi 
4st strikta axelpressar + 4 burpees 
Minut 2 4st pushpress + 4 burpees 
Så fortsatte det i 16 minuter.
Är man intresserad av att lära sig övningar fråga din/en instruktör eller youtuba övningar om du kör själv.
Det förstnämnda rekommenderas men vissa youtube klipp är faktiskt bra.
Anyway jag har hittat min träning jag vill köra och utvecklas i. Så kul!! 
Köpte även protein idag.
Provar viciouscrossfits egna whey protein!
Choklad och caramel mums här  med! 
Sugen på att träna senare igen men mera ben.. Få se om jag drar i väg på ett pass ikväll eller om jag drar ut och springer! 
Är ni sugna på att prova crossfit kom till Tullinge!
Alfrednobels ale, eller googla viciouscrossfit Tullinge . 
Grymma och väldigt pedagogiska instruktörer! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0