Nöjet med crossfit

Jag har inte ens kommit till dom mer svårare övningarna men jag älskar redan crossfit!
Alla människor är så härligt glada också så roligt! 
Exakt sån här träning är det jag behöver.
Men idag är det döden dubbelt upp haha...
Kommer bli känd som miss tomatoface 4ever shit vad svettigt och varmt det blir! 
Körde först kl 19 passet och hoppade därefter på nybörjarkursen kl 20.
Så 2timmar mer eller mindre all in idag.
Alltså döööööd är jag men galet vad endorfiner man får efteråt!
Känslan är underbar när du genomfört allt! 
Så dålig på att fota tavlan men här kommer passet för er som orkar läsa.
Ni som kräks på träning , 
Gå gör nåt annat ;) 
Snart helg också och jag hoppas på att vi alla håller oss friska nu!
Nog med skit igen! 

Såhär såg det ut idag iaf: 
Uppvärmning:
-100 SU (hopprepshopp)
-200m löpning 
-25situps 
-200m löpning 
PASS 1: 
-5x5 marklyft tunga lyft 
mellan seten gå 
farmerswalk 48kg. 
-5x5 strikta Pullups (gummiband) mellan seten gör 25situps
-5x5 pushpress 
(stång med vikt)mellan seten gå farmerswalk 48kg 
-Armhävningar +dips så snabbt du kan så många du kan. 
Varannan gång maxrep to failure. 

PASS 2 NYBÖRJARKURS:
Uppvärmning jogga + upphopp 
Utfallsteg. 
Teknik marklyft med pinne. 
Startposition hållning lyftet. 

- 7RFT 
-11 Marklyft - 50% av din egna kroppsvikt. 
-11 Shuttlersrun 

Alltså  1 varv är 
11 marklyft och spring därefter så snabbt du kan i lokalen från ena sidan till den andra 11 gånger .
Sen tillbaka till marklyft börja om,
Upprepa detta 7gånger så fort du kan med rätt teknik! 

(Farmerswalk - Du går med en kettlebell i en varsin hand och går fram och tillbaka i lokalen)






Kommentarer
Postat av: Rebecka

👍👍👌

2015-09-17 @ 23:44:06
URL: http://beckafle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0