Nyårslöften

Nu har 2015 kommit och alla pratar om det nya året som ska bli sååååå bra! 
Det ska slutas röka körkort ska tas man ska banta träna  springa och komma i världens form eller tappa så mycket i vikt som möjligt!
Nyårslöften nyårslöften.
1 januari typ går alla all in och ska ge gärnet till 110%.
Okej inte exakt 1jan men ni fattar. 
Som alltid är det knappa hälften som lever upp till sina så kallade "löften".
Benen there done that! 
Helt onödigt. Man tröttnar.
Är nästan ingen som går all in och håller samma tempo under ett helt år oavsett vad det är! 
Speciellt inte om det gäller träning.
Håller däremot med om att det är bra att ha mål, sätta upp en plan en REALISTISK plan för att uppnå sitt/sina mål. 
Älskar liknelsen med att folk vill gå ner i vikt hela tiden men dom har ingen plan för hur?
Man vill de varje dag men gör ingeting åt det för man har ingen plan. 
Kanske inte viljan heller.
Eller så hets bantar folk 3 veckor och undrar varför dom går upp sen igen. 
Det behövs en konkret plan och ofta en back up plan!
Men iaf.
Det ska inte behöva bli ett nytt år för att man ska uträtta saker ta tag i saker eller förnya sig på något plan. 
Det är vad jag tycker. 
Gör det du vill när som! 
Lura inte dig själv med massa nyårslöften du ändå inte kommer hålla. 
Själv har jag inga löften.
Har lärt mig mycket om mig själv dom senaste månaderna och kommer ta mig tid till de jag behöver, till de jag mår bra av. Thats it!
Så får vi se om jag skapar några mål på vägen. 
Men folk borde stanna upp andas och tänka att ett år har 12 månader. 
Allt kan inte hända på en gång! 

Peace out! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0