Det är inte vad vi äter mellan jul & nyår som räknas utan vad vi äter mellan nyår & jul"

Så sant som det är sagt! 
God morgon. 
Kokar risgrynsgröt (riktigt såklart) med jag äter min frukost. Går bättre nu och har kommit på boven till min förlorade frukost lust---> KAFFE! 
Så ingen kaffe på morgonen. 
Nikkie har haft mysmorgon med sin pappa här och jag har ätit i lugn och ro , nästan iaf ha ha;) 
Laddar för att få träna ÄNTLIGEN! 
Gått ett par dagar nu och känns skönt att kunna komma i väg nån dag i veckan iaf. 
Funderar som oftast på det här med kosten. Återigen är jag inne i att knappt få i mig grönsaker! 2-3 gånger i veckan räcker inte utan varje dag behöver vi få i oss grönsaker. Så himla viktigt. 
Grönsaker frukt vatten fibrer med en varierad kost såklart.
Nästan ännu viktigare såhär på vintern och det är då jag äter som sämst. 
Är det bara jag som tycker det är tråkigt med sallader och grönsaker när det är kallt ute?? 
Kanske ska börja dricka lite gröna äckliga smoothies ;) 
Sen är jag helt klart sockerberoende IGEN.
Va så skönt när man höll sig till helgerna ..
Men vips med massa ledighet och dylikt så är det kört. Så dålig man är! 
Men bara försöka bryta det igen. 
Jobbigt att vara konstant sugen.. 
#fucksocker 







Kommentarer
Postat av: www.elinsrader.blogg.se

Jag mår så mycket sämre när jag ger mig själv förbud mot socker, eller vitt bröd eller vad det nu kan handla om. Då blir jag typ manisk istället och vill ha det hela tiden. Samma med träningen, nu har jag lärt mig att ta det lite lugnare, ska visserligen komma igång med träningen igen är det tänkt. Men jag sänker ribban lite, så minskar jag stressen och pressen. Hoppas er söndag blir fin, kram på dig

2015-01-11 @ 13:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0