Pastasallad med salami. Politik.

Har följt vår middagsmatlista varje dag denna vecka. Har även hållit mig borta från småätandet och sockret! 
Halldluhja för kromtabletter ;) 
Men iaf. 
Dagens middag som bestod av pastasallad med salami! Ett hett tips! 
INGREDIENSER: 
-Fullkornspasta 
-Pepparsalami 
-Pesto 
-Tomat
-Gurka
-Gul paprika 
-Sallad ( Tog en blandad färdig påse) 
-Fetaost 
-Ruccola 
-Avokado 

Jag kokade pastan och sköljde av i kallt vatten. Skar upp grönsakerna och salamin, 
blandade ihop allt FÖRUTOM pesto avokade och ruccolan! 
Barnen gillar inte de så tog det till min egna tallrik. 
Fräsch middag och mumsig matlåda till i morgon även om det blev en del kolhydrater ;-) 
DET TRÅKIGA NU DÅ. 
Har varje kväll läst olika partiers politik.
Om deras ideologi. 
Ju mer jag läser desto svårare blir det att välja. 
Är ju inte insatt i politik annars men vill lägga min röst på något jag tror på. 
Om vad jag tycker är viktigt och bäst för  oss i framtiden.  
Har hittills läst om 
-Moderaterna
-Folkpartiet
-Centerpartiet 
-Socialdemokraterna 
-Sverigedemokraterna 
-Miljöpartiet 

Jag vet nog inte riktigt vilken sida jag tillhör.. 
Vilket ben jag stå på.
Alliansen eller inte. Ungefär så. 
Vilken sida har jag tillhört tidigare år undrar ni då? 
Kan säga att jag aldrig röstat innan någonsin. Inte riktigt brytt mig. 
Nu är det dags. Dags att välja. 
Eller ska man rösta blankt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0