Köttfärspaj

Kvällens middag bestod av köttfärspaj ala Missan! Självklart med en sallad & lite fetaost till. Ni som inte redan visste de har jag älskat fetaost sen forever! 
Såhär gjorde jag idag---> 
Pajdeg: 
125gr smör (äkta SMÖR) 
3dl mjöl
2msk vatten 
Blanda ihop till en deg och gör till en boll. 
Ställ in kylen ca 20-30min. 
Fyllning. 
Stek NÖTfärs ca 600-700gr
Krydda med salt peppar  vitpeppar
timjan basilika vitlök + lite lite vatten. 
Blanda i smulad fetaost. 
Äggstanning: 
3dl laktosfri vispgrädde 
2ägg 
Vispa ihop.

Tryck ut pajdegen i en pajform förgrädda i ugn i ca 10min. 
Häll köttfärsfyllningen. 
Täck med skivad tomat och strö över riven ost. 
Häll över äggstanningen. 
Gräddade i 40min på 200gr 
Hade inte nån riktig koll på tiden men pajen ska bli fast och få fin färg.
Sen ska den svalna lite innan man äter den;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0