Kost & träning

Lite input av vad jag fått med mig av den PT jag träffat.
Från att gått och tänkt att jag måste äta SÅ MYCKET  hela tiden till att få höra att det räcker med en aningens färre måltider, gör att man börjat tänka om.
Att jag ska strukturera om lite och skippa mina sena kvällsmål har gett mig en liten tankeställare faktiskt!
Skönt med input från någon som kan! 
Så min största förändring i kosten idag blir att hålla mig till ENDAST lördagsgodis typ och inte hela helgerna ha ha. 
Sen att jag även ska äta MER till frukost och lunch! 
Frukost och lunch blir mina viktigaste mål och känns skönt då de är mina favorit mål! 
Har ätit minst 5-6 gånger om dagen nu innan för jag trott att det är så jag ska äta för att INTE gå ner i vikt .Men det gör i stället att min kropp jobbar hela tiden med det jag  stoppar i mig. Är därför också jag blir hungrig hela tiden eftersom kroppen är van att få nåt hela tiden.Så ska det inte vara.
Har inte gått ner i vikt men inte kul att vara sugen och hungrig konstant.
(Äter alldeles för sent vissa kvällar vilket gör att jag vaknar vrålhungrig) 
Så nu blir det sakta men säkert mot 
4 mål på en dag.
Och som sagt MER till frukost och lunch istället! 
Massa mer grönsaker också! Varit lite dålig på det.. Grönsaker mättar! 
Kommer äta kolhydrater precis som vanligt men dock ingen pasta. 
Ska börja vänja kroppen och lär ta nån vecka innan min kropp vant sig så gäller att se mållinjen hela tiden när hungern/suget sätter in!
Vad är min mållinje då? 
En balans och en livstil/kost som håller livet ut. Därför blir det små förändringar hela tiden i lugnt tempo. Realistiskt.
Äta regelbundet är inget problem för mig. Utan har varit att veta hur mycket när , hur äta träningsdagarna och icke träningsdagarna.
Men det har jag fått svar på nu. 
Fokus på det jag tankar min kropp med från de att jag vaknar. 
Träningen kommer bli effektivare eftersom jag fått hjälp med övningar och tekniker. Jag kan mer än vad jag tror och jag klarar mer än vad jag trodde.
Älskar träning och jag hoppas det kommer vara en del av min vardag livet ut. Sen gäller det att prova sig fram och komm på vad passar dig och din kropp.
Älskar "AHAA" upplevelser och såna har jag fått ;-) 
Värt varenda krona  att träffa en PT för det här va exakt vad jag ville! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0