Livet på topp

Konstigt hur jag kan må så bra med solen värmen,
har det bra med barnen. 
Njuter glassar och njuter lite till. 
Känna lyckan! Semester! 
Men ändå kan ångesten komma krypandes.. 
Ångesten över jag inte kan träna.
Att jag äter (trycker i mig) onyttigheter! 
Känner mig svullen och äcklig.
Vilket förmodligen stämmer av allt socker salt värme och noll motion på de.
Vad skyller jag på denna gång då?
Att jag blev sjuk såklart. 
Att jag körde en sockerfri utmaning som inte alls är hälsosamt för mig.
Jag blir lite extrem åt de ena eller det andra hållet. 
Förut så va jag inte såhär.
Kunde hålla en hyfsad jämn linje. 
Men nu känns det omöjligt! 
Är sugen på saker hela tiden i den här värmen! Är jag inte hungrig eller sugen så äter jag ändå.
Mår illa varje kväll! 
Men nu måste jag  kruxa hur jag ska kunna bli stabil igen. Hitta flowet. 
Inget extremt. Kanske extremt att känna såhär efter en veckas frosseri??
Börja om från början. 
Börjar kämpa.
Bli sund. För snart börjar jag väl kräkas istället. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0