Nyttig mat

Här ätit så god mat dom senaste dagarna! Super snabba och enkla rätter , så tänkte dela med mig av dessa 3 goda recept. 
RECEPT 1. 
Kycklingfile  med fetaost.
Sallad + vitlöksdressing. 
-Krydda kycklingfiléerna med önskad krydda (jag använde lite salt peppar och vitlökskrydda)
smula över fetaosten och stek i ugnen 200-225gr i ca 20-30 min. 
(Gäller tinad kycklingfilé) 
Tiden beror också på vad för ugn du har.
-Gör sallad av olika grönsaker.
-Dressingen gör du av lite olivolja vatten en pressad vitlöks klyfta örtkryddor och salladskrydda.  
Klart!  
RECEPT 2.
Stekta grönsaker med halloumiost.
-Skiva grönsaker såsom tex olika paprikor rödlök vitlök zucchini . 
Stek med lite honung ingefära(krydda) salt peppar och chiliflarn. 
-Stek halluomin. 
-Ät med tex avokado tomat och gurka till eller vilken sallad du vill, klart! 
RECEPT 3
Kyckling med grönsaker i ugn.
-Skala skiva sötpotatis vitlök och morötter.
-Skiva zucchini rödlök och kycklingfilé. 
-Lägg allt i en ugnsform 
-Ha i lite olja (matolja eller olivolja) samt kryddor. Jag hade i Chicken N steak krydda lite salt & peppar och örtkryddor.
Va det jag hade hemma annars hade jag haft i timjan också ;)
-Stek i ugnen ca 25min 200-225gr,
klart! 
Snabb och enkel vardagsmat! 







Kommentarer
Postat av: Elin

Toppen tack, ska provas alltihopa, vi äter ofta kyckling Hemma men det blir lätt att man äter samma och samma och samma....
Kram på dig

2014-08-05 @ 12:27:01
URL: http://elinsrader.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0