VINTERTIDER

Bra och dåligt sida vid sida.
Varit en lugn och bra helg som bestod av att va barnvakt äta gott och filmkvällar. 
Överlyckliga barn som fick spendera helgen tillsammans.
Mirran och hennes kusiner! <3
Samtidigt har jag fått noll sömn.
Nikke sover jätte dåligt. Är apatiskt trött. Nästan så jag borde åka och kolla upp mina värden.
Tänker mig järn? Känns galet att vara såhär trött. Är en annan slags trötthet som jag inte haft förut. Det är inte för jag inte fått sova är nåt annat.
Sjuk barn för jämnan känns det som också.
Är det inte magsjuka så är det konstiga utslag snor eller feber. Går bara runt och runt.
Dum ångest får man samtidigt. Låter dom gå på förskola/skola när dom är lite "sjuka" tex hostiga/snoriga vilket resulterar i andra barn kanske blir smittade och så blir dom ännu sjukare. Så knäppt hur man gör i bland i all stress! 
Men är bara bita ihop och blicka framåt. Den värsta tiden är snart över. 
Första 5 månaderna på dagis.
Iaf, är  bättre att låta dom bli helt friska hemma först. 
Nu står julen och 2014 och väntar runt hörnet.
Ett nytt år nya tider! 
Känns alltid bra att tänka att det som inte är bra idag är bra en annan dag. 
Hoppas på kryare gladare tider. 
Hoppas på positiva förändringar. 

Glömde. En tråkig sak. Min mormors gravsättning är på fredag. Hon gick bort för ett år sedan men gravsattes aldrig efter hon kremerades. Nu äntligen ska komma på rätt plats och hennes namn ska sättas  på familjegravstenen. 
Till en kul sak då, vi har bakat pepparkakor här nyss!
 Mirran & Nikkie va jätte duktiga. De enda jag typ gjorde va att lägga in plåten i ugnen och ta ut dom. En riktig hit trots en sjuk Nicole! 
En blandat inlägg blev det idag. Skönt att skriva lite. 
Höres! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0